img

Виверження вулкана Кілауеа покрило Гаваї небезпечними "золотим волоссям"

Околиці вулкана Кілауеа на Гаваях вкрилися довгими, схожими на волосся золотистими структурами, які також називають "волоссям богині" або "волоссям Пеле".

як повідомляє Live Science , "Волосся" з'явилися в результаті виверження вулкана Кілауеа, який триває з травня. За словами вчених, структури складаються з тонких скляних волокон, які утворюються після того, як розриваються бульбашки газу.

"Волосся Пеле" отримали свою назву на честь гавайської богині лави і вулканів . "Коли всередині лави виникають бульбашки, вони вириваються на її поверхню і злітають в повітря. Їх оболонка поступово розтягується і розпадається на тонкі нитки довжиною до 60 сантиметрів, які швидко розносяться вітром. Іноді вони дійсно схожі на волосся за своїми розмірами і виглядом", - заявив геолог з Вулканічної обсерваторії USGS Дон Суонсон.

Околиці вулкана Кілауеа на Гаваях вкрилися довгими, схожими на волосся золотистими структурами, які також називають волоссям богині або волоссям Пеле

Відзначається, що "волосся" становлять загрозу, як для людей, так і для тварин. Зокрема, від їх появи страждають жителі Гаваїв, які використовують дощову воду для пиття, оскільки повністю очистити її від "волосся" можна тільки за допомогою дуже тонких фільтрів. Структури також потрапляють в поїлки великої рогатої худоби і ушкоджують стравохід.

Читайте також: Вулкан Кілауеа обсипав гавайців самоцвітами

Як писали раніше, це не єдина дивина виверження Кілауеа. Нещодавно повідомлялося про синьому полум'ї, яке виривалося з-під землі, а потім про виверження зелених кристалів.

На даний момент виверження триває, дослідники не можуть точно сказати, коли воно закінчиться. В результаті виверження загинули десятки людей, постраждали сотні будинків.

Фото: Live Science